بهترین ساعت و زمان اسباب کشی چه موقعی است؟

بهترین زمان اسباب کشی چه موقع است
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

اگر می‌خواهید بهترین زمان اسباب کشی را در برنامه‌ریزی‌های خود بدانید، اواخر فصل بهار و کل فصل تابستان بهترین موقع برای اثاث کشی است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که انتخاب بهترین زمان برای اسباب کشی اهمیت چندانی نداشته باشد ولی برنامه‌ریزی برای این کار به شما کمک می‌کند که دردسرها و استرس‌های کمتری داشته باشید. یکی از دلایل بسیار مهمی که باید به این برنامه‌ریزی اهمیت بدهید این است که باربری‌ها در زمان‌های خلوت و شرایط آب و هوایی مناسب می‌توانند خدمات بهتری را جهت اثاث کشی به شما ارائه دهند.

بهترین فصل اسباب کشی کدام است؟

زمان اسباب کشی در هر فصل مزایا و معایب خودش را دارد و برای اینکه از صدمات، آسیب‌ها و افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم باید انتخاب درستی نیز داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سرعت و کیفیت انجام کارها را هنکام اثاث کشی منزل بالا ببرد شرایط آب و هوایی است. بهار و تابستان از بهترین فصل‌ها برای اسباب کشی هستند. اما این به بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان اثاث کشی نداشته باشید، اگر شما در انتخاب باربری‌ها و یا وسایل نقلیه شخصی خود دقت لازم را داشته باشید به راحتی م‌توانید در این فصل‌ها از سال نیز اسباب کشی راحتی انجام دهید.

بهار و تابستان نه تنها بهترین فصل اسباب کشی هستند، بلکه والدین به دلیل تعطیلی مدرسه‌ها در تابستان برنامه‌ریزی‌های خود را برای این فصل انجام می‌دهند. دلیل آن هم این است که در زمان باز بودن مدارس نیاز به تغییر محل تدریس فرزندان خواهد بود و این برای والدین سخت خواهد شد. والدین می‌توانند از فرصت استفاده کرده و برای ثبت‌نام فرزندان از اواخر خرداد تا ابتدای مهر اقدام کنند. به خاطر همین است که می‌بینیم بالا ۷۰ درصد جابجایی‌ها و اثاث‌کشی‌ها از ماه‌ خرداد شروع شده و تا شهریور ادامه می‌یابد.

در این بازه زمانی باربری‌ها شلوغ‌ترین روزهای کاری خود را دارند و به همان نسبت نیز هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

در نتیجه اگر دغدغه انتخاب مدرسه جدید برای فرزندانتان ندارید و از طرفی قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید زمان اسباب کشی منزل‌تان را به فصل پاییز و اوایل آن موکول کنید. اگر نهایتاً مجبور شدید که در فصل زمستان اثاث کشی کنید حتماً نکات مربوط به آن با توجه به سرد بودن آن در نظر داشته باشید.

زمان مناسب برای اسباب کشی

چه روزهایی از ماه زمان مناسب برای اسباب کشی هستند؟

بعد از اینکه فصل اسباب کشی را انتخاب کردید بهتر است حالا به فکر اینکه درکدام ماه از این فصل و کدام روز از ماه اثاث‌کشی منزل را شروع کنید. معمولاً موعد قراردادهای رهن و اجاره در اوایل و اواخر ماه است، حجم زیادی از این جابجایی‌ها در این روزها اتفاق می‌افتد. ایده پیشنهادی این است که اگر عجله‌ای برای اسباب‌کشی ندارید اواسط ماه را برای جابجایی انتخاب کنید چرا که در این روزها از ماه خیابان‌ها و جاده‌ها خلوت‌تر هستند.

چه روزهایی در هفته مناسب اسباب کشی منزل است؟

برای اینکه بدانید چه روزهایی در هفته بهترین زمان برای اسباب کشی است باید به شرایط‌تان نگاه کنید. اگر قصد استفاده از خدمات باربری را دارید و نیازی به کمک دوستان و آشنایان خود ندارید اواسط هفته می‌تواند برای شما زمان مناسبی باشد. معمولاً اوایل هفته باربری‌ها روزهای خلوتی را تجربه می‌کنند و هزینه کمتری دارند. بهترین ساعت نیز بین ۱۰ صبح تا ۴ عصر است چون در این ساعات از روز به ترافیک و شلوغی کمتری بر می‌خورید. در حالت کلی اواسط هفته اکثر همسایه‌ها سرکار هستند و از طرفی فرزندان مدرسه بوده و این باعث می‌شود نگرانی بابت اسباب‌کشی و شلوغی نباشید.

چرا اغلب مردم در روز جمعه اسباب کشی می‌کنند؟

درست است که تمام موارد را از هر نظر برای بهترین زمان اسباب کشی بررسی کردیم ولی باز هم برخی افراد روز جمعه را بهترین روز برای اسباب کشی می‌دانند که دلیل آن نیز به مورد زیر برمی‌گردد:

جمعه روز آخر هفته است و تنها روزی است که تمام اعضای خانواده در کنار هم هستند و می‌توانند به یکدیگر در اثاث کشی به یکدیگر کمک کنند.

بهترین زمان برای اسباب کشی

این نکات را در زمان مناسب اسباب کشی رعایت کنید:

  • اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که دو ماه قبل از موعد مقرر که باید خانه را تخلیه کنید برای گرفتن خانه جدید برنامه‌ریزی کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید اسباب‌کشی را شروع کنید پروسه‌ای را که باید طی کنید (گرفتن باربری، کمک از اطرافیان در صورت نیاز، مدرسه فرزندان، تعیین روز و ساعت اسباب‌کشی) را حتماً چک کنید و برنامه‌ریزی دقیقی در این رابطه داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که قبل از اسباب‌کشی با صاحب خانه تسویه کرده باشید.
  • بهتر است دو هفته قبل از اسباب‌کشی به فکر بسته‌بندی وسایل خانه باشید.
  • اگر اثاثیه منزل شما زیاد است و وسایل نو و مدرن زیادی دارید بهتر است از یک شرکت حرفه‌ای باربری کمک بگیرید.
  • مطابق نکاتی که گفته شد بهترین زمان اسباب کشی را از قبل انتخاب کنید تا راحت و بدون دردسر باشید.
به این نوشته رای دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *