همه چیز درباره خرید خانه در منطقه ۴ تهران

منطقه ۴ تهران
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

منطقه ۴ تهران یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران است که شرقی‌ترین محله تهران به حساب می‌آید. مساحت منطقه چهار تهران ٦١٢٨٨٣٦٧ کیلومتر که ۲۰ محله در آن جای گرفته است. جنوب این منطقه با مناطق ۷ و ۸ شرق آن با منطقه ۳، غرب آن با منطقه ۱۳ و از شمال به منطقه ۱ منتهی می‌شود. بنابراین این منطقه ۴ با مناطق ۱، ۳، ۷، ۸ و ۱۳ همجوار است. در سال ۱۳۹۵ جمعیت این منطقه براساس سرشماری‌هایی که صورت گرفته حدود یک میلیون نفر بوده است.

منطقه چهار دارای ۹ ناحیه و ۲۰ محله است و بافت اکثر خانه‌های این منطقه قدیمی هستند. افراد از قدیم تمایل زیادی به خرید خانه در منطقه ۴ تهران را داشته‌اند چرا که با گذر زمان بافت‌ مدرن نیز به این منطقه اضافه شده است. تهرانپارس و نارمک شروع کننده بافت‌های نوساز و مدرن بوده‌اند. در ادامه این مقاله به معرفی ناحیه‌ها و محله‌های آن می‌پردازیم.

ناحیه های منطقه ۴ تهران

همانطور که گفته شد منطقه ۴ تهران شامل ۹ ناحیه است که محلات مختلفی در هر کدام از آن‌ها قرار دارد. قیمت مسکن در هر کدام از این محله‌ها با یکدیگر متفاوت است. در حالت کلی ۲۰ محله در این نواحی وجود دارند که در میان آن‌ها تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و کوهک کم‌جمعیت‌ترین آن به شمار می‌رود.

ناحیه ۱

ناحیه ۱ در منطقه چهار تهران شامل محله‌های مهران و کاظم آباد است که در از قسمت شمال به بزرگراه شهید زیدالدین، از قسمت غرب به خیابان شریعتی، از سمت شرق به خیابان شهید استاد حسن بنا و از قسمت جنوب نیز به محور رسالت ختم می‌شود.

ناحیه ۲

ناحیه ۲ شامل محله‌های کالاد، شمس آباد و مجیدیه است. قیمت خرید خانه در محله مجیدیه به طور میانگین برای هر مترمربع ۳۵ میلیون تومان است. این ناحیه از سمت شمال و شرق به بزرگراه امام علی (ع) و خیابان شهید صبوری از سمت جنوب به محور رسالت و از سمت غرب نیز به خیابان شهید استاد حسن بنا ختم می‌شود.

منطقه ۴ تهران

ناحیه ۳

ناحیه ۳ در منطقه چهار تهران یکی از بزرگترین نواحی این منطقه به حساب می‌آید که سه محله «ضرابخانه – پاسداران»، «محله مبارک آباد – حسین آباد» و «محله شیان و لویزان» در آن قرار دارد. بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید زین الدین، خیابان پاسداران و خیابان شیهد طجرلو کل این ناحیه را احاطه کرده‌اند.

میانگین قیمت مسکن در محله لویزان منطقه ۴ تهران ۲۷ میلیون تومان در هر مترمربع است. این منطقه به دلیل مناسب بودن برای خرید خانه یکی از پرطرفدارترین محلات نه تنها در این منطقه بلکه در کل تهران است.

ناحیه ۴

ناحیه ۴ در منطقه ۴ تهران یکی از مهم‌ترین نواحی آن است و به دو قسمت تجاری و مسکونی تقسیم می‌شود و دلیل بااهمیت بودن آن نیز همین تقسیم‌بندی می‌باشد. محله‌هایی که در این ناحیه قرار گرفته‌اند شامل «نارمک شمالی» و «علم و صنعت» هستند. قیمت خرید خانه در نارمک به طور میانگین در هر مترمربع ۳۱ میلیون تومان است که یکی از محبوب‌ترین محلات برای خرید مسکن به شمار می‌رود.

این ناحیه از قسمت شمال با بلوار دلاوران، از شرق با بزرگراه شهید باقری، از غرب با خیابان هنگام و از سمت جنوب نیز به محور رسالت ختم می‌شود.

ناحیه ۵

ناحیه ۵ یکی از معدود نواحی است که تنها یک محله در آن وجود دارد و آن هم «تهرانپارس غربی» است. این محله در میان بلوار شاهد و محور رسالت قرار گرفته است. ناحیه ۵ از غرب به سمت بزرگراه شهید باقری و بزرگراه شهید زین الدین ختم می‌شود. قیمت خانه در تهرانپارس غربی برای هر مترمربع ۳۰ میلیون تومان است.

تهرانپارس

ناحیه ۶

محله‌هایی که در ناحیه ۶ قرار گرفته‌اند شامل «خاک سفید»، «تهرانپارس شرقی» و «جوادیه» است. این ناحیه نیز یکی از مهم‌ترین نواحی منطقه ۴ تهران به شمار می‌رود چرا که از نظر جمعیت و تجارت در حال رشد و پیشرفت می‌باشد. این ناحیه از شمال به بزرگراه شهید زین الدین، از سمت جنوب و شرق به خیابان‌های دماوند و از سمت غرب نیز به بلوار شاهد ختم می‌شود.

ناحیه ۷

بعد از ناحیه ۳ این ناحیه گسترده‌ترین و بزرگترین ناحیه منطقه چهار تهران به حساب می‌آید. محله‌هایی که در آن وجود دارند شامل: «محله قاسم آباد»، «محله اوقاف» و «محله شمیران نو» هستند. شمال این ناحیه بزرگراه شهید بابایی، غرب آن بزرگراه امام علی و از سمت جنوب نیز به بلوار دلاوران و خیابان شهید صبوری ختم می‌شود.

ناحیه ۸

شرقی‌ترین ناحیه در منطقه ۴ تهران ناحیه ۸ می‌باشد که از طرف شمال و غرب میان بزرگراه شهید بابایی و از سمت شرق و جنوب به جاده تلو و خیابان دماوند ختم می‌شود. تنها محله‌ای که در این ناحیه وجود دارد «حکیمیه» بوده که میانگین قیمت مسکن در آن برای هر مترمربع ۲۹ میلیون تومان است.

ناحیه ۹

ناحیه ۹ که آخرین ناحیه در این منطقه است شامل سه محله: «قنات کوثر»، «مجیدآباد» و محله «کوهسار» می‌باشد. این ناحیه از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از سمت جنوب و شرق به خیابان شهید عباسپور و بزرگراه شهید زین الدین و از سمت غرب نیز به شهرک گلستان ختم می‌شود.

مراکز خرید و مراکز فرهنگی منطقه ۴ تهران

برخی از بهترین مراکز خرید تهران در منطقه ۴ قرار دارند مانند: مرکز خرید دنیای نور، مرکز خرید هروی سنتر، الماس هروی، تسفون و نگین شرق.

مرکز خرید نور دارای ۱۰ طبقه است که کالاهایی مانند پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، لوازم آرایشی و بهداشتی، کامپیوتر، موبایل، لوازم خانگی و حتی اسباب بازی برای کودکان در آن عرضه می‌شود. در این مرکز یک شهربازی و چند رستوران و کافی‌شاپ نیز وجود دارد که باعث ارائه هر چه بهتر خدمات برای مشتریان شده است.

یکی دیگر از مراکز خرید مهم در منطقه ۴ تهران مجموعه هروی سنتر است که معماری و سازه آن از مدرن‌ترین الگوها و دانش روز بهره گرفته است. رنگ‌پردازی‌ها و رنگ‌آمیزی که در این مجموعه طراحی شده است باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین در آن شده است.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ مورد از بهترین پارک‌های تهران

هروی سنتر

در طبقات همکف، زیر همکف، اول و دوم مجموعه هروی سنتر مجموعا ۱۰۰ واحد تجاری وجود دارد که کالاهایی نظیر طلا و جواهرات، پوشاک و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های با کیفیت در آن وجود دارند.

یکی از فرهنگسراهایی که در منطقه ۴ تهران وجود دارد «فرهنگسرای اشراق» است که در یک باغ بزرگ به مساحت ۸ هکتار در خیابان جشنواره قرار دارد. این باغ که متعلق به میرزا زین‌العابدین تهرانی بوده در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده است.

یکی دیگر از فرهنگسراهای این منطقه «فرهنگسرای هنگام» است که در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۸۲ تأسیس شده و سال ۸۹ به همین نام تغییر یافت.

به این نوشته رای دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *